Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

WYCIECZKA DO KORBIELOWA

Ostatnie dni maja uczniowie z klasy czwartej i klas piątych spędzili na dwudniowej wycieczce. Pierwszym punktem, który zwiedziliśmy była góra Żar, gdzie wjechaliśmy kolejką terenową. Pogoda nam sprzyjała, więc mogliśmy podziwiać widoczny jak na dłoni, malowniczy krajobraz doliny rzeki Soły. Następnie w Żywcu zwiedziliśmy Muzeum Żywieckie, konkatedrę, zabytkowy rynek. W  Świnnej w Beskidzkim Centrum Nauki ,,Naukotechnika” uczestniczyliśmy w pokazie z ciekłym azotem. Przeprowadzone doświadczenia wyglądały bardzo efektownie – było dużo „dymu”, wybuchów, zaskakujących eksperymentów. Warsztaty wywołały mnóstwo emocji. Mieliśmy też możliwość zwiedzenia interaktywnej wystawy naukowej, ze stanowiskami, na których można samodzielnie wykonywać doświadczenia fizyczne. Wystawa obejmuje zagadnienia z praktycznie całej fizyki klasycznej, między innymi kinematyki, dynamiki, hydrodynamiki, elektryczności, magnetyzmu, akustyki. Nie zabrakło również iluzji optycznych oraz łamigłówek logicznych. Na koniec uczniowie wzięli udział w warsztatach geologicznych – poznawali i rozróżniali skały i minerały występujące na naszej planecie. Wieczór przeznaczyliśmy na relaks przy ognisku. Następny dzień zaczęliśmy od pieszej wycieczki po górach. Przeszliśmy górskimi szlakami do największego w Beskidach wodospadu w Sopotni Wielkiej. Podziwiany z bliska robi ogromne wrażenie. Wycieczka zakończyła się w Pszczynie zwiedzaniem zamku oraz spacerem po parku zamkowym, gdzie naszą uwagę przykuły kwitnące różaneczniki.

To były dwa dni pełne wrażeń, ciekawych informacji, doświadczeń i wspaniałej zabawy.