Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Logopeda

GODZINY PRACY LOGOPEDY

W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

mgr Mariola Jawień

PONIEDZIAŁEK

7:05 - 9:40

WTOREK

11:30 – 17:30
17:30 – 18:15 – konsultacje dla rodziców

ŚRODA

11:50 – 17:20

CZWARTEK

11:30 – 17:00

 

Zadania logopedy w Szkole Podstawowej Nr 15 w Sosnowcu

 

            W myśl obowiązujących przepisów zajęcia logopedyczne przeznaczone są dla uczniów
z zaburzeniami mowy, u których problemy artykulacyjne w znaczący sposób powodują zaburzenia kompetencji komunikacyjnych, utrudniają porozumiewanie się z otoczeniem oraz naukę szkolną.

           

Do zadań logopedy szkolnego w Szkole Podstawowej nr 15 w Sosnowcu należą:

  1. Profilaktyka (zapobieganie powstawaniu wad wymowy i czuwanie nad jej prawidłowym rozwojem)
  • czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej
  • prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną
  • współpraca z nauczycielami i specjalistami
  1. Diagnostyka (rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych)
  • przeprowadzanie badań mowy dzieci
  • zdiagnozowanie logopedyczne za pomocą Kwestionariusza obrazkowego oraz Karty Mowy Dziecka
  • udostępnienie wyników badań zainteresowanym nauczycielom i rodzicom
  1. Terapia (usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom, mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem)
  • objęcie opieką logopedyczną wyznaczonych dzieci
  • systematyczne prowadzenie zajęć logopedycznych w szkole
  • ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny
  • usprawnianie funkcji oddechowo – fonacyjnych
  • usprawnianie słuchu fonematycznego
  • usprawnianie analizy i syntezy słuchowej
  • usprawnianie analizatora wzrokowego
  • wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego
  • rozwijane komunikacji językowej poprzez usprawnianie funkcji mowy
  • umiejętności wypowiadania się
  • wyrównywanie opóźnień mowy
  • korygowanie wad wymowy
  • stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego
  • usprawnianie procesów wzrokowo- ruchowo- słuchowych
  • wyrównywanie dysharmonii w przypadku dzieci z zaburzoną koordynacją
  • udzielanie porad i wskazówek rodzicom w celu uzyskania lepszych efektów terapii
  • prowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalenia w domu
  • kierowanie na badania specjalistyczne: foniatryczne, laryngologiczne, audiometryczne, ortodontyczne w razie konieczności – neurologiczne.
  • poinstruowanie nauczycieli o sposobach korekty wad wymowy z dziećmi objętymi terapią

            Niezmiernie ważna jest tu systematyczność w ćwiczeniach i rzetelność współpracy logopeda – rodzic. To właśnie ona w decydującej mierze decyduje o długości i skuteczności terapii.

 

                                                                                                                      Logopeda

                                                                                                                   Mariola Jawień

 

 

Data dodania: 2019-10-17 21:39:08
Data edycji: 2024-09-12 08:53:14
Ilość wyświetleń: 2310

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej