41-208 Sosnowiec
ul. Wojska Polskiego 84
1. Poprawa poziomu nauczania i wyników sprawdzianu zewnętrznego
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Monitorowanie efektów kształcenia i wychowania. | Raporty analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych, sprawdzianów wiadomości i umiejętności uczniów, analizy wyników klasyfikacji półrocznych i rocznych | cały rok | Zespoły ds. analizy wyników |
2 | Opracowanie i wdrażanie programu naprawczego w przypadku obniżenia efektów kształcenia | Program naprawczy | wrzesień, na bieżąco | Powołany zespół, wszyscy nauczyciele |
3 | Opracowanie i wdrażanie wniosków do dalszej pracy po analizie wyników sprawdzianu szóstoklasistów i OBUT | Prezentacja wniosków na posiedzeniu rady. | czerwiec/sierpień, na bieżąco | Zespół ds. analizy wyników, wszyscy nauczyciele |
4 | Uwzględnianie w planach dydaktycznych wniosków po analizie wyników sprawdzianu zewnętrznego | Zapisy w planach dydaktycznych | wrzesień | Poszczególni nauczyciele |
5 | Systematyczne diagnozowanie postępów uczniów | Diagnozy wybranych kompetencji prowadzone przez nauczycieli | cały rok | Poszczególni nauczyciele |
6 | Przygotowanie i przeprowadzenie sprawdzianów próbnych uczniów w klasach VI | Analiza wyników uczniów i podjęcie działań naprawczych | listopad luty | Zespół ds. analizy wyników sprawdzianów wewnętrznych we współpracy z zespołem ds. analizy wyników sprawdzianów zewnętrznych |
7 | Przygotowanie i przeprowadzenie badania kompetencji uczniów klas I i III | Analiza wyników uczniów i opracowanie wniosków do dalszej pracy | maj | Zespół edukacji wczesnoszkolnej |
8 | Przygotowanie i przeprowadzenie badania wiadomości i umiejętności – „To już wiem, to już umiem” | Analiza wyników uczniów wszystkich klas | wrzesień kwiecień | Zespół ds. analizy wyników sprawdzianów wewnętrznych |
9 | Przeprowadzenie badań osiągnięć edukacyjnych uczniów zgodnie z planem | Analiza wyników uczniów i opracowanie wniosków do dalszej pracy | styczeń, maj/ czerwiec | Wyznaczeni nauczyciele |
2. Organizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów wymagających wsparcia.
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Indywidualizowanie pracy na lekcji. Dostosowywanie wymagań do możliwości u uczniów z opiniami, orzeczeniami, przewlekle chorych | Dostosowania wymagań podpisane przez każdego nauczyciela. | wrzesień | Poszczególni nauczyciele |
2 | Objęcie różnymi formami pomocy psychologiczno -pedagogicznej uczniów wymagających wsparcia | Zorganizowanie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych, korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych, wspomagających rozwój dziecka, konsultacji. | wg potrzeb | Poszczególni nauczyciele |
3 | Praca z uczniem potrzebującym pomocy w ramach konsultacji nauczycielskich | Wyniki badań osiągnięć edukacyjnych wykażą postęp u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. | na bieżąco | Poszczególni nauczyciele |
4 | Obserwacja rozwoju dzieci, ich postępów i podejmowanie działań w przypadku niepokojących sygnałów | Kierowanie do placówek specjalistycznych, rozmowy z rodzicami, udzielanie wskazówek do pracy, rozmowy wspierające | na bieżąco | Wszyscy nauczyciele |
3. Wspieranie uzdolnień
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w formie kół zainteresowań | Uruchomienie kół zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych - dostosowanie ich programu do potrzeb i zainteresowań uczniów | wrzesień –czerwiec | Wszyscy nauczyciele |
2 | Przygotowanie harmonogramu zajęć pozalekcyjnych | Umieszczenie harmonogramu na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły | wrzesień | Wyznaczeni nauczyciele |
3 | Mobilizowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych | Udział uczniów w konkursach i ich osiągnięcia | Zgodnie z kalendarzem | Wszyscy nauczyciele |
4. Uatrakcyjnianie metod nauczania
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Kontynuowanie pracy metodami aktywizującymi realizowanych w ramach programu wychowawczego szkoły. | Realizacja metod aktywizujących w każdej klasie, prezentacja. | cały rok | Wychowawcy nauczyciele |
2 | Podniesienie poziomu atrakcyjności procesu nauczania poprzez wykorzystywanie komputerowych programów edukacyjnych | Zwiększenie liczby godzin zajęć dydaktycznych prowadzonych w sali komputerowej. | cały rok | Wszyscy nauczyciele |
3 | Podniesienie poziomu atrakcyjności procesu nauczania poprzez wykorzystywanie tablicy interaktywnej | Zwiększenie liczby godzin zajęć dydaktycznych prowadzonych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej | cały rok | Wszyscy nauczyciele |
5. Umacnianie udziału rodziców w życiu szkoły
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Zwiększenie frekwencji rodziców na zebraniach i konsultacjach indywidualnych | Większa frekwencja na zebraniach i zachęcanie do aktywniejszego korzystania z konsultacji indywidualnych. | cały rok – podsumowanie w czerwcu | Wychowawcy klas |
2 | Angażowanie rodziców do organizowania imprez klasowych, szkolnych i środowiskowych | Udział rodziców w życiu szkoły | cały rok | Dyrekcja Wychowawcy klas |
3 | Zorganizowanie spotkania nauczycieli z rodzicami -absolwentami szkoły | Udział rodziców w życiu szkoły | listopad | Wyznaczony nauczyciel |
4 | Organizowanie konkursów z udziałem rodziców i dzieci | Udział rodziców i dzieci w konkursach szkolnych i międzyszkolnych | cały rok | Organizatorzy konkursów |
6. Zwiększenie bezpieczeństwa w szkole, promowanie pozytywnych postaw społecznych
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Upowszechnianie wśród uczniów i rodziców znajomości systemu nagród i kar | Stałe ekspozycje norm obowiązujących w szkole. | październik/listopad | Wychowawcy klas |
2 | Stała współpraca z policją, sądem rodzinnym. | Przeprowadzenie spotkania z policją, psychologiem oraz przedstawicielem sądu rodzinnego | wrzesień/październik | Pedagog |
3 | Realizacja programów profilaktycznych | Wpisy w dziennikach | Zgodnie z kalendarzem | Pedagog |
4 | Konsekwentne reagowanie na wszelkie przejawy agresji i łamanie regulaminów szkolnych. Nagradzanie dobrych przykładów | Informacje w zeszytach kontaktów, zapisy ze spotkań z rodzicami, oceny z zachowania | Na bieżąco | Wszyscy nauczyciele |
5 | Motywowanie dzieci do podejmowania aktywności na rzecz innych i środowiska. Uwrażliwianie na krzywdę innych. | Udział w kampaniach społecznych, akcjach charytatywnych, wydarzeniach lokalnych. Współpraca i instytucjami. | Cały rok | Wszyscy nauczyciele |
6 | Motywowanie dzieci do rozwijania swoich zainteresowań, pasji, talentów, poszukiwania informacji o świecie. | Udział w zajęciach pozalekcyjnych, konkursach, wydarzeniach na rzecz szkoły i środowiska. | Cały rok | Wszyscy nauczyciele |
7. Promocja szkoły
LP | Zadanie do wykonania | Wskaźnik realizacji zadania | Termin wykonania | Odpowiedzialny |
1 | Przekazywanie informacji o wydarzeniach szkolnych | Prowadzenie strony internetowej, profilu na facebooku, gazetki szkolnej. Współpraca z mediami. Eksponowanie antyram ze zdjęciami z wydarzeń szkolnych | Cały rok | Wszyscy nauczyciele |
2 | Promowanie osiągnięć uczniów | Galeria prac uczniów, wystawy okolicznościowe, kiermasze prac uczniowskich. | Cały rok | Wszyscy nauczyciele |
3 | Integracja ze środowiskiem | Organizowanie imprez środowiskowych, spotkań z absolwentami. Współpraca z innymi szkołami, instytucjami. | Cały rok | Wszyscy nauczyciele |
4 | Dbanie o dobre imię szkoły | Udział w wydarzeniach miejskich, regionalnych, krajowych | Cały rok | Wszyscy nauczyciele |
41-208 Sosnowiec
ul. Wojska Polskiego 84