Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Informacja dyrektora dla uczniów, rodziców i nauczycieli dotycząca nauczania zdalnego

Informacja dyrektora dla uczniów, rodziców i nauczycieli dotycząca nauczania zdalnego

Kochani Uczniowie, Szanowni Rodzice i Nauczyciele

W związku z sytuacją związaną z zagrożeniem koronawirusem Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło  przepisy, dzięki którym możliwe jest prowadzenie nauczania na odległość. Podjęto tę słuszną decyzję w celu ochrony ludzkiego życia i zdrowia.

Dotychczas uczniowie otrzymywali materiały, które pozwalały im utrwalić zdobytą wiedzę i umiejętności. Od 25 marca 2020 roku nauczyciele będą mogli tak organizować kształcenie, by uczniowie mieli szansę nabyć nowe umiejętności zgodnie z obowiązującą podstawą programową.  Nauczyciele szkoły pracując zdalnie opracowują materiały edukacyjne, zadania indywidualne, służą dobrym słowem i wsparciem, dokładają wszelkich starań, aby ten trudny okres, nie był czasem straconym.

Drodzy Rodzice, wszyscy znaleźliśmy się w trudnej sytuacji, ale wspólnymi siłami uda nam się zadbać o harmonijny rozwój uczniów. My nauczyciele dołożymy wszelkich starań, aby realizacja ostatniego rozporządzenia była możliwa do osiągnięcia, i aby w tej trudnej sytuacji nasi podopieczni, za których czujemy się odpowiedzialni, jak najmniej stracili na prawidłowym rozwoju emocjonalnym i edukacyjnym.

Kochani uczniowie. W związku z nadzwyczajną sytuacją zostaje wprowadzone kształcenie na odległość. Zależy nam i zachęcamy do tego, abyście kochani uczniowie uzupełniali wiedzę z zakresu poszczególnych przedmiotów oraz zadbali, z pomocą nauczycieli, o zapoznawanie się z informacjami na platformie Vulcan tak, by być w pełni gotowymi do powrotu do szkoły, na co wszyscy tak bardzo czekamy. W każdym momencie możecie kontaktować się z nami mailowo lub telefonicznie.

Szanowni Państwo

Nikt z nas nie był przygotowany na to, co nas dotknęło. Liczymy na Państwa zrozumienie i wsparcie, mając nadzieję, że razem, solidarnie i wspólnymi siłami przejdziemy przez ten trudny czas. To dla nas wszystkich czas największej próby, ale jesteśmy przekonani i głęboko wierzymy, że już niebawem, kiedy tylko minie czas zagrożenia, będziemy mieli szansę „normalnie” funkcjonować i wrócić do zwykłych zajęć w naszej ukochanej szkole.

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS I - V

Oto kilka rad na nurtujące nas pytania.

Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu ?

  • Zaczynaj dzień o tej samej porze, co dzień szkolny i przygotuj miejsce pracy dziecka
  • Trzymaj się zasad dnia, tych samych co w dni nauki szkolnej. Nie ulegaj prośbom dzieci, aby dłużej poleżeć w łóżku.
  • Przygotuj miejsce pracy dziecka. Ma być dobrze oświetlone, bez nadmiaru bodźców.
  • Zbudujcie plan lekcji.
  • Sprawdź polecenia od nauczyciela na dany dzień, zarówno te ze szkoły, jak i może z zajęć dodatkowych.
  • Ważna jest też przerwa między blokami pracy.

Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?

  • Rodzice, unikajcie nagród rzeczowych i pieniężnych. Jeśli chcecie wprowadzić system nagród postarajcie się nagradzać dziecko wspólnym wydarzeniem - graniem z mamą w ulubioną planszówkę dziecka, wspólną budową toru przeszkód.
  • Ważni są także przyjaciele w motywacji. Czasem dobrze porozmawiać z kolegą, przyjacielem i spytać ile już oni odrobili lekcji, czy przeczytali lektury - nie w formie zawodów, ale pewnej zachęty.
  • Warto zacząć od łatwiejszych zadań, a dopiero później przechodzić do trudniejszych.
  • Trzeba zadbać o to, by dziecko siadało do nauki wyspane, najedzone, w przewietrzonym pokoju, z właściwą motywacją.
  • Można pomóc dziecku w dostrzeganiu prawdziwej wartości nauki: poprawa jakości życia, sukces zawodowy, samoświadomość, lepsze zrozumienie otaczającego świata, wzrost pewności siebie.
  • Rodzicu, pomagaj, ale nie wyręczaj.
  • Doceniaj pracę i samodzielność,  chwal  za osiągnięcia, ale także za włożony wysiłek.
  • Szukaj mocnych stron swojego dziecka i udzielaj mu wsparcia.
  • Nie porównuj dziecka do rodzeństwa, kolegów, lecz do poprzedniego poziomu jego umiejętności - uświadamiasz mu w ten sposób postępy i motywujesz do dalszej pracy.

https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,116475a0.html

https://www.gov.pl

Jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci?

Obecnie bardzo dużo czasu spędzamy przy komputerze, telefonie, czy tablecie. Urządzenia te są nam potrzebne do pracy i nauki. W związku z tym przypominamy o podstawowych zachowaniach w sieci!

  • Ustalamy limity czasu spędzanego przed ekranem. W przypadku dzieci od 6. do 12. roku życia, czas korzystania z urządzeń ekranowych może wynosić do dwóch godzin dziennie.
  • Wspólnie korzystamy z urządzeń ekranowych (dotyczy rodziców i dzieci w wieku 2−12 lat).
  • Wspólnie określamy aplikacje, programy i strony, z jakich korzystają dzieci.
  • Rozmawiamy o zagrożeniach online.
  • Najmłodsze dzieci nie powinny samodzielnie korzystać z komunikatorów czy portali społecznościowych.
  • Dzieci nie powinny publikować samodzielnie w sieci treści, szczególnie prywatnych informacji, filmów, zdjęć.
  • Należy umówić się z dzieckiem, że za każdym razem kiedy trafi na nieodpowiednie treści lub cokolwiek innego je w sieci zaniepokoi, natychmiast nas o tym poinformuje.

http://www.dzieckowsieci.pl/

https://rodzice.fdds.pl/wiedza/domowe-zasady-ekranowe%e2%80%af/

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW I UCZNIÓW KLAS VI – VIII

Jak zorganizować dziecku warunki do nauki w domu ?

 

  • Wyznaczamy dziecku miejsce do nauki.

Dziecko powinno mieć swoje stałe miejsce, w którym się uczy, w którym ma dostęp do pomocy. Przed rozpoczęciem nauki dziecko powinno zadbać o porządek na biurku i w miejscu wokół siebie. Dla zdrowia dziecka i wydajności jego pracy bardzo ważne jest oddychanie świeżym powietrzem. Należy wobec tego przyzwyczajać dzieci, aby przed rozpoczęciem pracy przewietrzały pokój (nie wietrzyć podczas pracy – dźwięki dochodzące z zewnątrz mogą rozpraszać dziecko).

  • Ustalmy wspólnie z dzieckiem ogólny plan dnia, w którym zawieramy czas na naukę, zabawę i regenerację.

Pora nauki powinna być stała, co zazwyczaj ułatwia adaptację do pracy i zapobiega szkodliwemu pośpiechowi. Pamiętajmy, że nasz mózg jest przyzwyczajony do wysiłku w porannych godzinach, dlatego warto ustalić czas na naukę rano, od razu po wstaniu i po śniadaniu. Warto ustalić z dzieckiem godzinę wstawania. Przed nauką najlepiej nie rozpraszać się grą na komputerze czy oglądaniem seriali,  najlepiej zacząć od razu od nauki.

  • Przed przystąpieniem do nauki uczeń powinien wykonać pewne czynności wstępne: pobrać z dziennika elektronicznego oraz przejrzeć zlecone przez nauczycieli zadania i terminy ich wykonania, ustalić kolejność ich wykonania.

Ustalając kolejność wykonywanych zadań warto zaczynać  od najtrudniejszych i najważniejszych zadań. Zadania trudniejsze powinien przeplatać łatwiejszymi, pisemne -ustnymi. Zadane ćwiczenia należy wykonać w tym samym dniu, w którym uczeń czytał przygotowane przez nauczycieli materiały. Lista zadań na dany dzień może trochę spełniać rolę planu lekcji. Uporządkuje ona działania dziecka w wyznaczonym na naukę czasie. Dziecko będzie wiedziało co ma zrobić w danym dniu, jeśli czegoś nie zrobi będzie wiedziało co mu zostało na następny dzień.

  • Pomiędzy zadaniami warto zrobić przerwę na ruch, posiłek albo zabawę.

Dzieci w zależności od wieku w ciągu dnia mogą poświęcić czas na intensywną naukę od 2 do 4 godzin dziennie. Jednorazowy czas koncentracji dla dzieci na zadaniu to od 20 do 30 minut. Dobrze jest pozwolić dziecku na korzystanie z przerw wtedy, kiedy tego potrzebuje. Przerwy można wykorzystać na posiłki, ruch czy czynności domowe, które nie wymagają dużo czasu. Pozwólmy dziecku na odrobinę rozproszenia. Nie wymagajmy całkowitego skupienia w danym czasie. Dzieci w szkole mają możliwość korzystania z dobrych „rozpraszaczy” - czyli, takich które nie dekoncentrują całkowicie np: odwracanie się, patrzenie w okno, rozmowy z kolegami, rysowanie w zeszycie. Złe rozpraszacze to gry i seriale.

  • Nauka w domu jest wyzwaniem zarówno dla Państwa jak i Waszych dzieci - we wszystkim najważniejszy jest umiar i wzajemne wsparcie. W razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań zachęcam Państwa do kontaktu z wychowawcą, pedagogiem, nauczycielem przedmiotu lub dyrektorem. 

Jak skutecznie mobilizować się do nauki w domu?

 

Uczniu:

  • Wstawaj codziennie o tej samej porze. Rytm dnia pomaga się dobrze zorganizować. Wypracuj schemat działania: pobudka, śniadanie, nauka, przerwa na odpoczynek, drugie śniadanie itd.
  • Zadbaj o porządek na biurku, usuń przedmioty, które Cię rozpraszają i przewietrz pokój. Wyłącz komórkę i telewizor.
  • Wypisz przedmioty, których będziesz się uczyć danego dnia oraz czas, jaki na to przeznaczasz.
  • Rób przerwy! Gdy poczujesz zmęczenie lub dekoncentrację, zrób krótką przerwę, wstań, pogimnastykuj się, zaczerpnij świeżego powietrza. Unikaj korzystania z telefonu w trakcie przerwy – to wciąga i ciężko będzie Ci wrócić do nauki.
  • Pamiętaj o zdrowym odżywianiu! Pij dużo wody, jedz regularnie i często. Pamiętaj o zdrowych przekąskach. Unikaj słodyczy i słodkich napojów.
  • Sytuacja jest wyjątkowa, trudna i niecodzienna, ale postaraj się zachować spokój. Jesteś w domu właśnie po to, abyś mógł czuć się bezpiecznie. Wbrew pozorom bardzo wiele zależy od Ciebie:
  • zostań w domu i ogranicz kontakty z innymi osobami,
  • swoją troskę i zainteresowanie możesz okazać dzwoniąc lub pisząc do kolegów i dziadków,
  • dbaj o siebie, często myj ręce, wietrz swój pokój,
  • zrób coś, co Cię relaksuje i pozwoli Ci się odprężyć

PAMIĘTAJ!

Jesteśmy w kontakcie i zawsze możesz do nas napisać – w każdej sprawie.

Kontaktuj się z nami poprzez dziennik elektroniczny lub w inny dostępny dla Ciebie sposób - mail, telefon, grupa klasowa.

 

Poprzez dziennik elektroniczny możesz  również korzystać z pomocy  pedagoga szkolnego. Jeśli wolisz wykorzystaj  e-mail:   pedagog.szkola15@gmail.com

 

Uczniu. Zadbaj  o bezpieczeństwo w sieci!

Obecnie bardzo dużo czasu spędzamy przy komputerze, telefonie, czy tablecie. Urządzenia te są nam potrzebne do pracy i nauki. W związku z tym przypominamy o podstawowych zachowaniach w sieci!

  1. Prywatność to podstawa. Chroń swoje dane osobowe: imię i nazwisko, adres domowy, numer telefonu.
  2. Weryfikuj źródła, z których korzystasz. Uważaj na wiadomości od nieznanych Ci osób. Nigdy nie otwieraj podejrzanych załączników oraz nie korzystaj z linków przesłanych przez obcą osobę. Uważaj na wirusy i fake newsy. Sprawdź wiadomość zanim ją udostępnisz.
  3. Chroń siebie w Internecie. Zadbaj o to, żeby na Twoim komputerze, czy smartfonie znalazł się program antywirusowy. Może to zapobiec utracie ważnych dla Ciebie plików.
  4. Bądź odpowiedzialny! Szanuj prace innych osób, nie podpisuj się pod czyjąś wypowiedzią lub pracą. Jeśli kopiujesz fragment wypowiedzi, zdjęcie, wykres powołaj się na źródło.
  5. Szanuj innych i traktuj ich, jak chciałbyś być traktowany. Wypowiadaj się
    z szacunkiem do rozmówcy; nie możesz odpowiedzieć teraz, uprzedź, że odpiszesz wkrótce. Zrób to, czyli pozostań w kontakcie, gdy ktoś się do Ciebie zwraca. Nie atakuj wyglądu, charakteru, opinii drugiej osoby. Dyskutuj. Nie zmuszaj do swojego zdania. Nie hejtuj innych.
  6. Dbaj o swój wizerunek. W sieci umieszczaj tylko takie zdjęcia, które nie zaszkodzą Ci dziś ani za jakiś czas. Pamiętaj o tym, żeby zdjęcia widzieli tylko Twoi znajomi.
  7. Wszystko z umiarem. Życie nie kończy się na świecie wirtualnym. Kontroluj czas jaki spędzasz w Internecie.

Polecane platformy i strony:

https://e-podreczniki.pl

https://www.gov.pl

https://cke.gov.pl

http://www.oke.jaworzno.pl/www2/index.php

https://www.gov.pl/web/edukacja/pasma-edukacyjne

 https://szaloneliczby.pl

https://www.matzoo.pl

https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-ćwiczenia

www.scholaris.pl

materiały edukacyjne telewizji i radia publicznego

oferta programowa TVP Kultura

Zasady oceniania na czas nauki zdalnej

Podstawową i naczelną zasadą jest sumienne wywiązywanie się ucznia z obowiązku nauki, odpowiedzialność za zdobywanie wiedzy podczas kształcenia zdalnego. Promowana jest codzienna, systematyczna i rzetelna praca uczniów.

  1. W okresie nauki zdalnej podstawowy kontakt w relacji uczeń-rodzic-nauczyciel odbywa się poprzez dziennik elektroniczny, za pomocą którego przekazywane są wiadomości, zadania, polecenia dla ucznia w zakładce „zadania domowe”.
  2. Obowiązkiem uczniów jest codzienne zapoznawanie się z wiadomości w dzienniku elektronicznym.
  3. Oceniany jest każdy rodzaj podejmowanej przez ucznia aktywności, wysiłek i starania dziecka oraz zdobyte przez niego nowe wiadomości i umiejętności.
  4. Zadania wykonane przez ucznia oceniane są plusem (+) w przypadku pojedynczego ćwiczenia, zadania lub oceną w przypadku większej partii materiału. Uzyskane przez ucznia plusy (+) sumują się i dają ocenę ustaloną przez nauczyciela przedmiotu.
  5. Praca pisemna lub inna aktywność ucznia przesyłana jest przez ucznia/rodzica poprzez ustalony z nauczycielem komunikator: email, teams,  sms, Messenger, WhatsApp, 
  6. Nauczyciel po sprawdzeniu pracy informuje rodzica i ucznia o ocenie, postępach w nauce w ustalony sposób za pomocą w/w komunikatorów.
  7. Praca/aktywność ucznia powinna być odsyłana w terminie wskazanym przez nauczyciela przedmiotu. Dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego dostosowuje się trudność zadań do jego potrzeb i termin realizacji tych prac.
  8. Uczeń, który nie odeśle pracy/aktywności w określonym terminie, ale prześle ją do 2 dni od wskazanego terminu, otrzyma oceną o stopień niższą. W pozostałych przypadkach uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną z możliwością poprawy. Ocena z poprawy jest stawiana obok oceny pierwotnej.
  9. Podczas kształcenia na odległość skala ocen nie ulega zmianie.
  10. Oceny uzyskane podczas nauki zdalnej będą miały wpływ na ocenę roczną.
  11. Uczniowie klas I – III podlegają ocenie wychowawcy.

 

 

Data dodania: 2020-03-25 16:17:57
Data edycji: 2020-05-11 13:58:05
Ilość wyświetleń: 1744

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej